V torek,  19. 03. 2024, smo se z dijaki odpravili na koncert svetovno uveljavljenega Kvarteta Ébène v Unionsko dvorano.

Maja Pirs je zapisala:

Naj se še tako trudim ostati na trdnih tleh, tokrat prav zares ne gre brez superlativov. Le z njimi lahko namreč opišem goste naslednjega koncerta Komornega cikla, zasedbo, ki zadnjih dvajset let odločilno kroji vrh svetovne glasbene poustvarjalnosti. Največja koncertna središča, kot so Pariz, Dunaj, Berlin in Tokio, najslavnejše koncertne dvorane, kot sta Carnegie in Wigmore, ter najprestižnejši festivali, kot sta tista v Verbierju ali v Salzburgu, si brez Kvarteta Ébène več ne predstavljajo svojih sezon. Da ob razprodanih turnejah po vsem svetu v Slovenijo prihajajo prvikrat, je zato tudi zanje svojevrstno presenečenje: »Lepo je, da smo odkrili kraj, kjer nas še lahko odkrijejo!«, so komentirali.

Njihove nastope praviloma pospremijo navdušeni odmevi občinstva in kritike, pri katerih se celo najstrožjim peresom najpomembnejših svetovnih časnikov zapisujejo slavospevi, kakršne bi sicer pripisali najbolj gorečim oboževalcem. In vse to kljub temu, da francoska četverica redno preizkuša in prestavlja meje ne le v interpretacijskem, temveč tudi v žanrskem smislu. Še v času študija – med drugim so svoje znanje pilili pri kvartetu Ysaÿe, Gáborju Takácsu, Eberhardu Feltzu in Györgyju Kurtágu – so se recimo zaljubili v jazz. Ta jim je zaradi improvizacijske svobode najprej služil zgolj kot sprostitev ob študiju, danes pa ga uvrščajo tudi v svoj repertoar. Zato tudi posnetki s skladbami Milesa Davisa, Charlesa Mingusa ali Stinga ter kritiški odmevi, kakršen je slavospev v newyorškem Timesu, v katerem v isti sapi pohvalijo jazzovsko sodelovanje s Stacey Kent in monumentalno serijo zgoščenk s posnetki vseh šestnajstih Beethovnovih godalnih kvartetov. Podobno kameleonski in drzni so Pierre Colombet, Gabriel Le Magadure, Marie Chilemme in Yuya Okamoto tudi pri sestavi svojih koncertnih programov, ki so polni zanimivih odkritij ter presenetljivih kontrastov. Enega takšnih bomo deležni tudi 19. marca. Privoščijo si ga lahko samo resnično izjemni godalni kvarteti. Zgraditi most med glasbo dveh tako raznorodnih genijev, kot sta Wolfgang Amadeus Mozart in Alfred Schnittke, ter za nameček dodati še Edwarda Griega, je zalogaj, ki od izvajalcev zahteva razkošno širino, brezkompromisno predanost in vrhunsko kvaliteto. Parižani vse to imajo, kar nenazadnje potrjuje tudi cela vrsta najprestižnejših glasbenih nagrad, kot denimo gramophone, BBC Music Magazine in midem classic. A niso nagrade tiste, zaradi katerih se kritiki po vsem svetu strinjajo, da je Kvartet Ébène eden najboljših godalnih kvartetov današnjega dne, veliko jih zapiše tudi vseh časov.

Prepričajo s poglobljenostjo, muzikalnostjo, tehnično briljanco in tenkočutnostjo, obenem pa tudi s pogumom, drznostjo ter vizionarstvom. Slednjega omogočata izjemen vpogled v globine glasbene materije in absolutno razumevanje glasbenega tkiva. Osupljiva uigranost botruje malone organskemu zlitju štirih virtuozov v eno samo izvajalsko telo in interpretacijam, ki osupnejo še s široko razprto izrazno pahljačo. Ta sega od poglobljene in meditativne intimnosti, ob kateri se zdi, da zazveni tišina, do bobneče in rjoveče ekspresivnosti, pri kateri je kar težko verjeti, da so na odru zgolj štirje glasbeniki. Obisk koncertov Kvarteta Ébène zato ni le glasbeno, temveč tudi čutno in čustveno doživetje, polno napetosti ter vznemirjenja, ki poslušalce ves čas drži »na robu sedežev«, kot se je zapisalo prirediteljem koncerta v dvorani Carnegie v New Yorku, kjer bodo nastopili le nekaj dni po našem koncertu.
Vtisi, s katerimi poslušalci (pa naj bodo Newyorčani ali Mariborčani) odhajajo s koncertov Kvarteta Ébène, so vselej nekje med osuplostjo in vzhičenostjo, praviloma pa tako globoki, da ostanejo za zmeraj. Tudi zato lahko gostovanje francoskih zvezdnikov brez kančka pretiravanja napovem kot vrhunec koncertne sezone. Kaj sezone, koncertnega dogajanja v našem mestu nasploh!

KVARTET ÉBÈNE

Pierre Colombet, 1. violina
Gabriel Le Magadure, 2. violina
Marie Chilemme, viola
Yuya Okamoto, violončelo

Programska knjižica 2023/2024Koncertni list

Spored:
Wolfgang Amadeus Mozart:Godalni kvartet št. 21 v D-duru, KV 575
Alfred Schnittke:Godalni kvartet, št. 3
***
Edvard Grieg:Godalni kvartet št. 1 v g-molu, op. 27

Ebenovina, ébène po francosko, je del godala, črna hrbtenica plemenitega glasbila. Njegove različne dele povezuje v sozvočno telo in navdihuje glasbenike svetovno znanega francoskega kvarteta, ki se v skupnem duhu čutijo povezani, kot da bi bili deli enega samega glasbila. Ni malo kritikov, ki ocenjujejo, da jeKvartet Ébènemorda najboljši na svetu. Prepriča s svojo bogato paleto zvočnih odtenkov, ki segajo od najbolj intimnih podajanj do skoraj agresivnih posegov. Če k temu prištejemo še neopisljivo notranjo povezanost glasbenikov, ki jim omogoča organsko zlite interpretacije, potem ne preseneča, da njihovo muziciranje vedno naredi močan vtis. Izjemen uspeh kvarteta je okronala velika zmaga na tekmovanju ARD leta 2004, kateri so sledili nadaljnji zmagoslavni nastopi na pomembnih tekmovanjih. Kvartet je osvojil pomembne mednarodne nagrade, ki se jih podeljuje na področju klasične glasbe, denimo nagrado gramophone, nagrado BBC Music Magazine in midem classic. S svojo enkratno fleksibilnostjo, s katero se »z lahkoto prelevijo v jazzovsko skupino« (New York Times), se glasbeniki lotevajo najrazličnejše glasbe in ji vsakič dajo prepoznaven pečat. O zmogljivostih tega kvarteta nas bo prepričal mariborski pestro zasnovani koncertni spored, s katerim bodo glasbeniki razgrinjali stične točke med raznorodnimi svetovi  glasbe W. A. Mozarta, A. Schnittkeja in E. Griega.

www.nd-mb.si

~ Organiziral vzgojitelj Dejan Bulut, prof lik um.

Nekaj zadnjih objav..

SRČKI ZA BOTRSTVO

SRČKI ZA BOTRSTVO

DOBRODELNOST - ŽELIM SI LJUBEZNI V Dijaškem domu Lizike Jančar Maribor smo se v okviru letošnje Domijade 2024 - ŽELIM SI LJUBEZNI pridružili akciji SRČKI ZA BOTRSTVO. Dejavnosti so potekale od novembra 2023 do marca 2024. V tem času smo skupaj preživeli precej časa,...

Tematski dan – Grčija

Tematski dan – Grčija

V sredo (27. 3.) smo se v Liziki posvetili še eni državi Evropske unije, ki je njena članica že od leta 1981; to je Grčija. Dijaki so se spomnili literature grških avtorjev, pogovarjali smo se o grških bogovih, obujali spomine na počitnice na grških otokih in še bi...

Projekt USTVARJAJMO | Ta teden izpostavljamo | Eva Košti

Projekt USTVARJAJMO | Ta teden izpostavljamo | Eva Košti

Projekt USTVARJAJMO | Ta teden izpostavljamo: Eva KoštiTa teden izpostavljamo dolgoletno obiskovalko ID in prijekta Ustvarjajmo, dijakinjo Evo Košti. Ta teden se predstavi z izjemno risbo z ogljem; študijo ženskega torza.V njej se prav tako skriva potencial, ki pa ga...

Spomladanski ples

Spomladanski ples

Veseli smo, da smo tudi letos skupaj zaplesali in zapeli. Obujali smo spomine in ustvarjali nove. Ni pomembno, kako dolga je zima, pomlad ji vedno sledi; in prav spomladanski ples je v naš dom vnesel pomladno vzdušje. Zahvaljujemo se vsem, ki so sodelovali pri...

Regijsko tekmovanje v odbojki

Regijsko tekmovanje v odbojki

V sredo 13.3 in četrtek 14.3.2023  je potekalo regijsko tekmovanje v odbojki za dijake in dijakinje mariborskih dijaških domov. Naši dijaki se kljub dobri igri  niso uvrstili na medregijsko tekmovanje. Dijakinje pa so se prepričljivo s tremi zmagami  (DD Anton Martin...

Sajenje japonske in jedilne češnje

Sajenje japonske in jedilne češnje

6. marca smo z dijaki v okviru projekta Zelena Lizika posadili cepljeno japonsko češnjo (Sakura) in rano jedilno češnjo. Dijakom smo najprej predstavili različne faze sajenja drevja in opozorili na stvari, ki jih je treba upoštevati pri sajenju. Da ni bilo preveč...

Bodi umetnik – Mednarodni likovni natečaj Igraj se z mano

Bodi umetnik – Mednarodni likovni natečaj Igraj se z mano

Zaključil se Mednarodni likovni natečaj Bodi umetnik v organizacija Centra Janeza Levca in Društva za kulturo inkluzije, na katerem sta sodelovali dijakinji 4. A vzgojne skupine Lucija z grafiko Deklica se igra z žogo in ristanc, ter Taja z risbo Igramo skupaj. S...

Dostopnost