Včeraj, 11. 1. 2022 smo se z dijaki odpravili na zanimiv koncert, kjer smo lahko doživeli glasbeno alkemijo. Slišali smo skladbe iz držav Južne amerike, ki so jih zaznamovali vplivi evropske baročne glasbe in kako so se ti skozi stoletja in usno izročilo vtkali v družbo; v glasbo staroselcev v malem obsegu tudi implicitni vpliv iz novega sveta na staro celino.  

 * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 

Spored: baročna in ljudska glasba Južne Amerike

V 16. stoletju so se v Južni Ameriki srečale tri kulture in trije povsem različni glasbeni svetovi: impresivna, a glasbeno skrivnostna kultura staroselcev, ljudska in moderna baročna glasba španskih osvajalcev ter melodije in ritmi afriških sužnjev. Od Argentine do Mehike so vzcveteli novi plesi: sarabanda, chacona, zamacueca, pasacalle in folia. Ta glasba je kot slepi potnik kolonialnih ladij našla pot v Španijo in od tod v vso Evropo.

Medtem ko je zagon ognjevitih plesov v Evropi pojenjal, je ostala ta glasba živa v spominu argentinskega ljudskega izročila in je preživela do danes. Uči nas o domnevno izvornem načinu muziciranja in gradnje glasbil v baročnem času. Vivaldijevo glasbo, denimo, lahko razumemo skozi poudarjeno ritmičnost – pri tem gre morda za enega izmed odločilnih vplivov, ki so jih iz Južne Amerike prinesli kolonialisti.

To glasbo na koncertni oder prinaša izjemni ansambel za baročno glasbo Bach Consort z Dunaja, ki ga je ustanovil vodja, dirigent in multiinštrumentalist Rubén Dubrovsky. Zgodba Vidale je tudi njegova osebna zgodba, ki razgrinja bogastvo tradicij, ki se prepletajo v zgodovini njegove družine. Dubrovsky izhaja iz Argentine, kamor so se njegovi predniki preselili iz Evrope v začetku 20. stoletja. Sam se je vrnil v Evropo, vendar je 100-letni »izlet« v Argentino zadostoval za to, da je njegova umetniško občutljiva družina posrkala tamkajšnjo kulturo in tradicionalno glasbo ter s tem za vedno spremenila njegovo dojemanje glasbe.

Glasbenikom se bo pridružil argentinski tenor Francisco Brito, ki bo s svojimi izkušnjami prispeval k programu, v katerem bomo znano in manj znano baročno glasbo slišali skozi ušesa Južne Amerike in jo spoznali kot ritmično, melanholično, barvito, presunljivo in neverjetno svežo.

 * tekst: Narodni dom Maribor | https://www.facebook.com/narodnidommaribor | https://www.instagram.com/narodni_dom_marib

Dostopnost